√ 30 Tempat Makan Menarik di Batu Pahat (Viral Best 2024)

Tempat Makan Menarik di Batu Pahat – Batu Pahat, dikenali sebagai “Bandar Penggaram”, bukan hanya tempat yang menarik untuk pelancongan penuh dengan warisan sejarah dan kebudayaan, malah ia merupakan syurga bagi mereka yang gemar mencicipi pelbagai jenis makanan.

Kali ini, kita akan menyelusuri keistimewaan dan kelezatan berbagai tempat makan di Batu Pahat yang pasti akan menggugah selera dan menyediakan pengalaman kuliner yang tiada bandingannya. Mulai dari masakan desa yang asli hingga perpaduan gaya kontemporari, setiap ceruk Batu Pahat menyimpan keajaiban gastronomi yang menanti untuk dijelajahi.

Senarai Tempat Sarapan Pagi di Batu Pahat

1. Mak Limah Asam Pedas

Imej: Maysaa Rainna

Warung Asam Pedas Mak Limah di Batu Pahat terkenal dengan hidangan Asam Pedasnya yang unik dan lezat.

Asam Pedas adalah masakan Melayu tradisional yang populer, khususnya di Melaka dan Johor, dengan rasa pedas dan masam yang khas.

Restoran ini menawarkan Asam Pedas bervariasi: ikan, ayam, dan daging. Gabungan rempah tradisional & sentuhan moden menarik pelanggan.

Hidangan di Warung Asam Pedas Mak Limah sentiasa dipuji kerana rasa yang kaya dan padu pedas-masam. Aromanya memikat pecinta pedas di Batu Pahat.

AlamatKampung Pegawai, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/L23vDW8zoSVnEDwk7
Waktu BukaJam 06:30 Pagi – 02:00 Petang
No Telepon+60167220409
Rating Google4.3⭐⭐⭐⭐

2. Batu Pahat Warung Wak Jaferi

Imej: Ahmad Mustaqeem

Tak ada yang mengalahkan kenikmatan sarapan tradisional, dan Warung Wak Jaferi adalah tempat yang sempurna untuk pengalaman itu.

Dengan suasana yang tenang dan hidangan yang lezat, Warung Wak Jaferi menjadi destinasi sarapan pagi terbaik di Batu Pahat.

Warung Wak Jaferi istimewa dengan hidangan tradisional memikat, suasana nyaman, menu beragam, dan pelayanan ramah, tempat terbaik sarapan tradisional autentik.

AlamatOFF, Jalan Bahagia, Kampung Bahagia, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/NqksSykCmMJMniP46
Waktu BukaJam 06:00 Pagi – 12:00 Petang
No Telepon+60177897619
Rating Google4.4⭐⭐⭐⭐

3. Selera Izzati

Imej: Wak jul Tube

Selera Izzati pilihan sarapan terbaik di Batu Pahat, hidangan Melayu lezat, tempat wajib bagi pencinta makanan.

Selain itu, Selera Izzati sangat memahami kepentingan makanan dalam pengalaman pelancongan. Menu sarapan mereka enak dan memuaskan, mempersiapkan anda untuk sehari penuh petualangan.

AlamatJln Ampuan, Kampung Bahagia, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/eLwEHcnxQTBmh3Sx5
Waktu BukaJam 07:00 Pagi – 03:00 Petang
No Telepon
Rating Google4.1⭐⭐⭐⭐

4. Warung Madu 3 Parit Besar

Imej: Setepeq Channel

Warung Madu 3 Parit Besar di Batu Pahat adalah destinasi sarapan pagi yang tak boleh Anda lewatkan.

Tempat ini menghidangkan beragam hidangan lokal yang lezat dan manis, sehingga akan membuat pagi Anda semakin indah.

Warung Madu 3 Parit Besar menawarkan beragam pilihan menu sarapan yang akan memanjakan selera Anda dengan kombinasi sempurna antara cita rasa manis dan gurih.

Ditambah lagi dengan suasana yang ramah dan hangat, Anda akan merasa sangat dihargai ketika mengunjungi Tempat Makan Menarik di Batu Pahat ini.

AlamatLorong Bakti, Kampung Beroleh, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/P6iAnygxVp9vGXDD8
Waktu BukaJam 07:00 Pagi – 11:50 Petang
No Telepon+60108975865
Rating Google4.1⭐⭐⭐⭐

5. Warung Ahmad Nasi Lemak

Imej: Raja Afiqah

Anda tidak boleh tidak menyebut nasi lemak ketika bercakap mengenai sarapan Malaysia, dan Warung Ahmad di Batu Pahat adalah tempat terbaik untuk menikmatinya.

Baca Juga  √ 30 Tempat Makan Menarik di Port Dickson Waktu Malam & Pagi

Nasi lemak mereka yang kaya rempah dan pedas sambalnya adalah hidangan sarapan yang wajib dicuba.

Warung Ahmad terkenal dengan nasi lemak yang lezat ini, dengan rempah yang khas dan sambal yang pedas yang menjadikannya pilihan sarapan yang sempurna.

Selain rasanya yang enak, pelayanan yang mesra dan suasana yang nyaman membuat Warung Ahmad tempat yang ideal untuk memulakan pagi Anda di Batu Pahat.

Alamat127, Jalan Tongkang Pechah, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/6FRQRcMgeqictR4f6
Waktu BukaJam 06:45 Pagi – 12:30 Petang
No Telepon
Rating Google4.2⭐⭐⭐⭐

6. Yong Peng Duck Noodle

Imej: Chris Chua

Mee Itik Yong Peng, hidangan terkenal dari Yong Peng, Johor, Malaysia, dikenali dengan rasa unik dan penyajiannya yang istimewa.

Kuahnya yang kaya dan berperisa itu dihasilkan daripada rebusan tulang itik serta dipenuhi dengan rempah tradisional yang mengasyikkan.

Mee kuning yang digoreng atau direbus digunakan sebagai asas, disertai dengan potongan daging itik lembut dan pelbagai jenis sayuran seperti taugeh dan daun bawang.

Kehebatan rasa dan tekstur mee itik menjadikannya pilihan utama buat pecinta kuliner dan mereka yang melawat Batu Pahat.

Alamat83700Yong Peng, 5, jalan komersial 3, Pusat Komersial, 83700 Yong Peng, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/18n38r7BXENor8AE9
Waktu BukaJam 07:00 Pagi – 04:00 Petang
No Telepon60126600516
Rating Google3.9⭐⭐⭐⭐

7. Warung Zai (Kak Zai) Nasi Lemak

Imej: Rsya Raihan

Sarapan di Batu Pahat tak sah tanpa nasi lemak Warung Zai. Dengan beras berkualiti, santan melimpah, sambal lezat, pengalaman wajib.

Warung Zai (Kak Zai) Nasi Lemak sediakan hidangan autentik, lezat, istimewa. Komponen terbaik, nikmati sarapan tak tertandingi.

AlamatTaman Nira, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/irafqXFMoYPXaKU28
Waktu BukaJam 07:00 Pagi – 12:00 Petang
No Telepon+60127570548
Rating Google4.2⭐⭐⭐⭐

8. Han’s Nasi Lemak Ayam Kamung Benteng BP

Imej: Nur Elya

Han’s Nasi Lemak Ayam Kampong di Benteng BP adalah destinasi sarapan terbaik di Batu Pahat, dengan nasi lemak ayam kampung yang otentik dan lezat.

Rasanya yang enak dan pelayanan yang ramah menjadikan setiap kunjungan ke sini pengalaman yang tak terlupakan.

Tempat Makan Menarik di Batu Pahat ini adalah pilihan sarapan pagi yang sempurna bagi mereka yang mencari cita rasa asli nasi lemak ayam kampung di Batu Pahat.

Dengan resep klasik dan autentik, Nasi Lemak Ayam Kampong Han’s di Benteng BP memuaskan selera & mencipta atmosfer menyenangkan untuk hari yang baik.

AlamatNo4, Jalan Benteng Kanan, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/QLauAzStuyzoepwL7
Waktu BukaJam 08:00 Pagi – 12:00 Petang
No Telepon+60127820597
Rating Google4.5⭐⭐⭐⭐

9. Asam Pedas Generation Tambak Batu Pahat

Imej: Alfi Yusra Amzar

Asam Pedas Generation Tambak Batu Pahat merujuk kepada interpretasi eksklusif hidangan tradisional Malaysia, Asam Pedas.

Hidangan ini dikenal dengan rasa asam dan pedas yang khasnya dan umumnya dimasak dengan ikan serta rempah seperti lada, kunyit, dan belacan.

Secara keseluruhan, Asam Pedas adalah bagian dari kekayaan kuliner Malaysia yang mencerminkan beragamnya budaya di negara ini.

Setiap wilayah di Malaysia memiliki ciri khas dalam persiapan dan penyajian Asam Pedas, menciptakan pengalaman kuliner yang unik di setiap tempat.

AlamatNo. Gerai 3, 4, 5, Jalan Hamidon, Kampung Pegawai, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/tEnUSu2vyDqjrhE36
Waktu BukaJam 07:00 Pagi – 03:00 Petang
No Telepon+60197825022
Rating Google4.3⭐⭐⭐⭐

10. Restoran Asam Manis

Imej: Rashidah Othman

Restoran Asam Manis menawarkan pengalaman sarapan yang tak terlupakan dengan hidangan istimewa yang memikat selera.

Menu yang beragam dan suasana yang menyenangkan menjadikannya pilihan utama untuk memulai pagi Anda di Batu Pahat.

Restoran ini menyuguhkan hidangan yang istimewa dan lezat, sementara pelayanan yang ramah membuatnya tempat yang sempurna untuk menikmati sarapan yang memuaskan.

AlamatJalan Setia Jaya 2/A, Taman Setia Jaya, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/bRie6PskhSBV9mzA9
Waktu BukaJam 8:31 Pagi – 10:00 Petang
No Telepon+6074394094
Rating Google4.0⭐⭐⭐⭐

11. Warung Salimdi Tali Kapal

Imej: Azlina Ali Zain

Warung Salimdi Tali Kapal di Batu Pahat menawarkan suasana santai dan makanan lezat, menjadikannya destinasi sarapan yang tak boleh dilewatkan.

Baca Juga  √ 31 Tempat Makan Menarik di Taiping Waktu Malam & Pagi

Dengan hidangan tempatan yang memikat hati, tempat ini adalah pilihan terbaik untuk pencinta makanan yang mencari pengalaman sarapan yang autentik.

Layanan yang cemerlang dan atmosfera yang menyenangkan menjadikan Warung Salimdi Tali Kapal tempat yang ideal untuk memulakan hari anda dengan sempurna.

AlamatTL3, Kampung Parit Lapis, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/rXrj8tweUNWfPM5G8
Waktu BukaJam 08:00 Pagi – 12:00 Petang
No Telepon+60177280593
Rating Google4.6⭐⭐⭐⭐

12. Gerai Makan Hidayah

Imej: Sze Ying Koh

Gerai Makan Hidaya di Batu Pahat adalah destinasi sarapan terbaik yang menawarkan hidangan seperti nasi lemak, roti canai, dan teh tarik yang lezat.

Mereka ada pelbagai pilihan makanan murah, tempat terbaik untuk nikmati sarapan pagi yang lazat.

Gerai Makan Hidaya Batu Pahat pilihan terbaik sarapan pagi, hidangan memuaskan bagi selera anda.

AlamatJalan Rotan Duduk, Taman Sri Jaya, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/uyAbFEf7SAtMxo2b6
Waktu BukaJam 07:00 Pagi – 11:00 Petang
No Telepon
Rating Google4.0⭐⭐⭐⭐

13. Sitam Sup Corner

Imej: Blasze Runner

Sudut Sup Sitam Batu Pahat terkenal dengan pelbagai sup lazat: sup tulang, sup daging, dan sup ayam berkualiti tinggi.

Tempat Makan Menarik di Batu Pahat ini juga menawarkan hidangan lain seperti nasi goreng, mee goreng, dan makanan ringan yang menggoda selera.

Kedudukan strategik di Batu Pahat memudahkan pelanggan akses. Atmosfera santai & perkhidmatan mesra tingkatkan pengalaman makan.

Sudut Sup Sitam, Batu Pahat: Destinasi makanan wajib rasa sup Malaysia istimewa, hidangan tempatan lazat, suasana menyenangkan.

AlamatJln Rahmat, Kampung Pegawai, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/WbCatxsppfGQhcxGA
Waktu BukaJam 07:00 Pagi – 11:00 Petang
No Telepon+60127457114
Rating Google4.3⭐⭐⭐⭐

14. Hai Nam Kopitiam

Imej: C J.W

Hai Nam Kopitiam di Batu Pahat adalah tempat terkenal dengan kopi Hainanese autentik, roti bakar yang lezat, dan telur setengah masak yang sempurna.

Kafe ini terletak di 14 Jalan Jelawat, Batu Pahat, mendapat ulasan positif, destinasi terbaik menikmati kopi dan teh di Batu Pahat.

Pengunjung setia Hai Nam Kopitiam memberikan pujian kepada hidangan seperti mi hun dan nasi lemak yang lezat, serta minuman kopi yang menjadi favorit utama di sini.

Jadi, Hai Nam Kopitiam di Batu Pahat adalah tempat yang sangat direkomendasikan bagi pencinta kopi Hainanese yang otentik dan penggemar kafe Malaysia yang sejati.

AlamatJalan Jelawat, Taman Kurnia, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/xGWfozs86darZLZ38
Waktu BukaJam 07:00 Pagi – 12:00 Petang
No Telepon
Rating Google3.6⭐⭐⭐

15. Yong Peng Sunroast宏達燒臘

Imej: Ivan Tan

Yong Peng Sunroast (宏達燒臘) restoran terkenal di Batu Pahat, Johor, Malaysia, dengan hidangan Cina seperti 燒鴨, 叉燒, dan 燒肉.

Restoran ini juga menawarkan hidangan seperti ayam panggang, sup timun tua, sayur sawi goreng bawang putih, dan air barley yang menggugah selera.

Yong Peng Sunroast menawarkan hidangan hawker dan masakan Cina dengan harga RM10 per pax, tempat menarik pencinta masakan Cina di Batu Pahat.

AlamatNo 2, Bt1/4, Jalan Air Hitam, Taman Sembrong Baru, 83700 Yong Peng, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/89buwzuYUc5yoCJV9
Waktu BukaJam 07:30 Pagi – 04:00 Petang
No Telepon6074673630
Rating Google4.1⭐⭐⭐⭐

Senarai Tempat Makan Tengahari di Batu Pahat

1. Restoran BP Bariani Power

Terdapat satu tempat makan best di Batu Pahat yang menyajikan nasi bariani gum sebagai menu utama. Restoran Bariani Power ni memang “power” dengan nasi bariani gum. Restoran ini agak terkenal untuk penggemar nasi bariani walaupun harganya agak tinggi sedikit kerana papadom dan acar buah dijual asing.

Akan tetapi nasi bariani mereka memang sedap. Ada banyak pilihan lauk yang disajikan bersama nasi bariani tersebut seperti ayam masak merah dan kari daging. Restoran mereka juga agak besar dan sesuai untuk makan beramai-ramai.

Alamat18, Jalan Tukas 2, Taman Soga, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/ecnsPAWeWfrWCkUNA
Waktu BukaSelasa – Ahad, 09.30 Pagi – 05.00 Petang
No Telepon6074388987
Rating Google4.1 ⭐⭐⭐⭐

2. The Windmill Station

Kalau anda mengidam western food di Batu Pahat, The Windmill Station boleh menjadi tempat persinggahan anda. Mereka ada pelbagai menu yang sedap-sedap. Mereka ada menjual aneka makanan barat seperti spaghetti, fish and chip, dan chicken chop. Selain itu, ada juga makanan tempatan antaranya bihun goreng dan nasi goreng.

Baca Juga  √ KEDAI KOPI WHITE HOUSE: Tarikan, Menu, Harga 2024

Kedai makan ni orang selalu pilih untuk makan makanan barat tau. Kedai mereka juga cantik dan bersih serta mudah mendapat parking. Anda yang nak membuat sambutan hari jadi tu boleh tempah dan sambut di sini.

Alamat25, Jalan Murni 11, Taman Murni, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/FcLw1yWBh8qJLrRr6
Waktu BukaSetiap Hari, 10.00 Pagi – 12.00 Petang
No Telepon60163302793
Rating Google4.1 ⭐⭐⭐⭐

3. Kafe Kiri Kanan

Kafe Kiri Kanan ada menjual macam-macam jenis makanan dari masakan nyonya ke masakan barat. Memang banyaklah pilihan makanan mereka yang akan membuatkan anda rambang mata nak pilih.

Beberapa makanan yang ada di sini ialah nyonya asam nanas ikan, nasi lemak kari banjir, mee Siam, dan nasi ayam. Makanan-makanan di sini memang sedap-sedap belaka, sebab itulah ramai orang breakfast, lunch, dan dinner di sini. Tempatnya juga bersih dan selesa.

Selain makanan, minuman di sini juga best. Kopi-kopi yang dihidangkan mereka memang sedap kerana mereka ni kafe kopitiam. Jangan ragu-ragu, kafe ni halal je.

Alamat92, Jln Rahmat, Kampung Pegawai, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/vHGH8NQjcjSkQQBt6
Waktu BukaSetiap Hari, 09.30 Pagi – 10.00 Petang
No Telepon60167707522
Rating Google4.4 ⭐⭐⭐⭐

4. Restoran Atan Pisang Goreng

Di Atan Pisang & Mee yang terletak di Kampung Bahagia, Batu Pahat, anda boleh mendapatkan juadah ringkas untuk makan tengah hari dan minum petang. Mereka ada menjual goreng pisang yang manis dan rangup disertakan dengan cili kicap.

Memang sedap kombinasi kedua-dua itu. Mee goreng lambak menjadi menu makan utama di sini. Mee goreng lambak ialah mee goreng yang didatangkan dengan telur mata dan sedikit sambal. Sedap makan mee di sini untuk makan petang.

Mereka juga ada rojak serta nasi ayam sebagai menu sampingan. Kedai mereka ni agak tersorok sikit. Jadi, semasa mencari kedai mereka ni bukalah mata tu luas-luas sikit.

Alamat6, Jalan Kenangan, Kampung Bahagia, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/4Lu1NfsUusi2pgzh8
Waktu BukaSetiap Hari kecuali Jumaat, 11.00 Pagi – 07.00 Petang
No Telepon60137628622
Rating Google4.2 ⭐⭐⭐⭐

5. Kelab Kopi

Sekiranya anda mencari kafe untuk lepak-lepak minum kopi yang lawa, anda memang harus pergi ke Kelab Kopi. Hiasan dalaman kafe ini memang lawa dan sesuai untuk anda bergambar. Menu-menu mereka juga best tau. Bukan setakat kopi-kopi mereka sahaja yang sedap, makanan di sini pun sama.

Mereka ada menyediakan makanan barat serta makanan tempatan seperti mi goreng, spageti dan banyak lagi. Anda jangan lupa untuk mecuba kopi buatan mereka ni. Rasanya memang memukau dan terbaik. Penggemar-penggemar kopi pasti suka tempat ni. Di Tempat Makan Menarik di Batu Pahat ini anda boleh dapatkan juadah makan pagi hingga ke makan petang.

Alamat21, Jalan Flora Utama 1, Taman Flora Utama, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/fzanLeNQPxerbJPq9
Waktu BukaSetiap Hari kecuali Selasa, 11.00 Pagi – 06.00 Petang
No Telepon60177755901
Rating Google4.4 ⭐⭐⭐⭐

6. Kokodak Korean Restaurant Buffet

Teringin nak makan makanan Korea? Di Batu Bahat, anda boleh ke Zipbap Halal Korean Restaurant. Restoran halal Korea ini menyajikan pelbagai makanan Korea yang sedap-sedap seperti bulgogi, japchae, bimbimbap, dan macam-macam lagi.

Selain itu, ada juga bbq Korea macam yang anda selalu nampak dalam cerita Korea tu. Banyak juga bahan-bahan yang mereka berikan untuk bbq seperti hirisan ayam dan daging.

Tempat makan mereka juga cukup bersih dan memang selesa untuk duduk menikmati makanan. Hiasan dalamnya cantik dan ala-ala berada di Korea. Anda pasti akan merasa seperti dalam K-drama gitu.

Alamat7, Jalan Rotan Kong, Taman Sri Jaya, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/DoCFfXmfddmT9xPi7
Waktu BukaSetiap Hari, 12.00 Tengahari – 10.00 Petang
No Telepon60146214925
Rating Google3.9 ⭐⭐⭐

Senarai Tempat Makan Malam di Batu Pahat

1. Nikmat Tandoori Batu Pahat

Nikmat Tandoori House ni sama je macam kedai roti naan yang lain. Akan tetapi di sini, roti naan mereka memang terbaik dan sangat lembut. Anda boleh pilih macam-macam jenis naan tetapi yang paling orang minat di sini ialah cheese naan mereka.

Kalau dah makan naan tu tak sah lah tak makan ayam tandoori sekali. Nama pun “tandoori house”, jadi mestilah ayam tandoori mereka sedap. Bubur ayam di sini juga ramai peminat tau. Jadi, silalah cuba juga.

Kedai makan Batu Pahat ni memang bersih dan dijaga elok. Orang pun selalu lepak-lepak sampai lewat malam di sini. Anda yang nak lepak-lepak makan naan dan tandoori tu, datang je sini. Memang nikmat makanan mereka.

Alamat18, Jalan Sultanah, Kampung Pegawai, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/tNkMH2wp9TsEyTFk9
Waktu BukaSetiap Hari, 04.00 Petang – 12.30 Pagi
No Telepon60127070224
Rating Google4.1 ⭐⭐⭐⭐

2. Baryani Pokok Sena

Nasi Beryani di sini memang sedap walaupun menu mereka sederhana sahaja. Tempat makan terbaik di Batu Pahat ini memang digemari penduduk sekitarnya kerana rasa makanan mereka serta harga yang berpatutan.

Anda yang datang boleh memilih set-set nasi beryani yang disediakan bersama satu pilihan lauk (ayam masak merah, lembu kambing, dan daging), kari, sayur, dan papadom. Mereka juga ada set keluarga dan set dulang yang sesuai untuk dimakan beramai-ramai.

AlamatJalan Cengal, Taman Makmur, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/FSBorhBo9gmdpAf97
Waktu BukaSelasa – Ahad, 08.00 Pagi – 11.30 Petang
No Telepon
Rating Google4.0 ⭐⭐⭐⭐

3. Mee Racun Tulang

Alang-alang dah berada di Batu Pahat, anda memang wajib cuba kedai makan yang popular ini. Mee Racun Tulang memang sentiasa menjadi tempat pengunjung yang lapar.

Kedai makan Batu Pahat ini selalu ramai orang sampai kena beratur panjang terutama ketika hari cuti. Kedai ini menjual mee itu sahaja tetapi ada juga warung-warung lain yang berdekatan.

Kuah mee racun tulang ini memang sedap gila. Tidak dilupakan juga daging pada tulang yang lembut dan mudah dikunyah. Jangan ingat daging itu sahaja boleh dimakan, anda juga boleh sedut sum-sum tulang tersebut ya. Penggemar-penggemar sum-sum tulang mesti akan suka Tempat Makan Menarik di Batu Pahat ini. Harga juga berpatutan dan saiz hidangan juga agak besar. Memang cukup untuk satu orang.

AlamatTL1, Jalan Rotan Tungal, Taman Sri Jaya, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/UmdSLvQ6VTDxvvGs6
Waktu BukaSetiap Hari, 04.00 Petang – 12.00 Pagi
No Telepon60176746066
Rating Google4.1 ⭐⭐⭐⭐

4. Restoran Ceria Maju Taman Ampang

“Restoran Ceria Maju di Taman Ampang merupakan destinasi kuliner yang terletak di kawasan Taman Ampang. Kemasyhurannya mungkin datang dari aneka ragam hidangan yang disajikan atau mungkin juga dari suasana yang menarik serta pelayanan pelanggan yang luar biasa.

AlamatNo .1, Taman Ampang Jaya, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/fAQR1DKgcPcP3qt58
Waktu BukaSetiap Hari kecuali Rabu, 05.00 Petang – 12.00 Pagi
No Telepon601111989518
Rating Google4.2 ⭐⭐⭐⭐

5. Leezo Restaurant Batu Pahat

Leezo Restaurant Batu Pahat adalah nama sebuah restoran yang berada di Batu Pahat. Sama seperti “Restoran Ceria Maju Taman Ampang”, saya tidak dapat menyediakan informasi yang terperinci tanpa data spesifik mengenai restoran ini.

Mungkin saja restoran ini dikenali kerana sajian masakannya yang khas, suasana yang berbeza, atau pelayanan yang memikat pelanggan.

Alamat6-A, Jalan Flora Utama 4, Taman Flora Utama, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/LxzF3KPefWfMQ5c56
Waktu BukaSelasa – Ahad, 05.00 Petang – 11.30 Petang
No Telepon60178873436
Rating Google4.1 ⭐⭐⭐⭐

6. Satay Kak Lynn

Korang tengah mencari satay yang sedap dengan harga yang berpatutan? Jangan lupa cuba Satay Kak Lynn, tempat ni memang tak mengecewakan. Satay di sini bukan sahaja juicy, tapi rasa dia memang lezat tak terkata.

Dengan tambahan sos kacang yang pekat dan penuh perisa, kombinasi rasa dia memang sempurna. Setiap gigitan pasti membuat korang rasa puas dan mahu datang lagi. Jadi, jangan tunggu lagi, datang dan rasai sendiri kelezatan Satay Kak Lynn yang tak dapat ditandingi ini!

Alamat44, Jalan Dato Wan Idris, Kampung Merdeka, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/jxdV2wrYUV7B8XU47
Waktu BukaSelasa – Sabtu, 04.30 Petang – 09.30 Petang
No Telepon
Rating Google4.2 ⭐⭐⭐⭐

7. Mee Racun Jalan Sultanah

Kalau korang tak sempat singgah di cawangan pertama, tak perlu risau. Mee Racun mempunyai cabang lain yang terletak di Jalan Sultanah, senang je nak cari. Di sana, korang boleh merasai Mee Kari yang meletop, yang memang menjadi kegemaran ramai.

Mee Kari di sini bukan saja penuh dengan rasa, tapi kuahnya yang kaya dengan rempah-ratus pasti membuatkan korang ketagihan. Tambahan pula, bahan-bahannya yang segar dan pelbagai, memastikan setiap suapan membawa pengalaman makan yang tak terlupakan. Jadi, kalau korang pencinta Mee Kari, cawangan di Jalan Sultanah ini wajib korang cuba!

AlamatKompleks Niaga, Gerai 1, Jalan Sultanah, Kampung Pegawai, 83000 Batu Pahat, Johor
Google Mapshttps://maps.app.goo.gl/svVTuhJkWZxj7NHo7
Waktu BukaSelasa – Ahad, 04.30 – 11.00 Petang
No Telepon60177540012
Rating Google4.1 ⭐⭐⭐⭐

Kesimpulan

Kesimpulan rekreasi.my ialah bahwa Batu Pahat merupakan destinasi kuliner yang menakjubkan dengan pilihan tempat makan yang beragam. Dari Warung Asam Pedas Mak Limah yang terkenal dengan hidangannya yang pedas dan masam, hingga Restoran BP Bariani Power dengan nasi barianinya yang lezat, Batu Pahat menawarkan pengalaman kuliner yang memuaskan bagi setiap selera. Artikel ini menyoroti kekayaan kuliner Batu Pahat melalui berbagai pilihan tempat makan pagi, tengahari, dan malam, yang semuanya mencerminkan keanekaragaman dan kelezatan masakan Malaysia.

Photo of author

Team Rekreasi

Team rekreasi.my terdiri daripada mereka yang berpengalaman dalam melancong komited untuk menjadi rujukan utama pelancong yang ingin meneroka keindahan Malaysia.